ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ
посада: соціальний педагог
1.ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1 Соціальний педагог призначається і звільняється з посади директором школи.
1.2 Соціальний педагог повинен мати вищу чи середню педагогічну освіту
1.3 Соціальний педагог підпорядковується безпосередньо заступнику директора школи з виховної роботи
1.4 У своїй діяльності соціальний педагог керується Конституцією і законами України, Указами Президента України, рішенням Кабінету Міністрів України і органів управління освіти всіх рівнів з питань освіти і виховання учнів; правилами і нормами охорони праці, техніки безпеки і пожежної безпеки, а також Статутом і локальними правовими актами школи (в тому числі Правилами внутрішнього трудового розпорядку, наказами і розпорядженнями директора, даною Інструкцією), трудовим договором(контрактом).
Соціальний педагог дотримується положень Конвенції про права дитини.
2.ФУНКЦІЇ
Основними напрямками діяльності соціального педагога є:
2.1 Превентивно-профілактична діяльність в
шкільному колективі.
2.2 Сприяння створенню оптимальних умов, які дозволяють з‘ясувати проблеми особистості відповідно до її потреб і правових можливостей.
2.3 Сприяння встановленню групових взаємостосунків, визначення перспектив розвитку колективу та кожного члена.
2.4 Встановлення шляхів особистого контакту з іншими організаціями і спеціалістами для з‘ясування проблем людини.
2.5 Надання практичної допомоги у разі потреби захисту прав особистості, зміни її установок на ту чи іншу дію людей
2.6 Використання всього арсеналу правових норм для захисту прав та інтересів конкретних людей, сприяє застосуванню норм державного впливу і реалізації правової та юридичної відповідальності.
3. ПОСАДОВІ ОБОВ‘ЯЗКИ
Соціальний педагог виконує наступні посадові обов‘язки:
3.1. Здійснює посередництво між освітніми установами, сім‘єю, трудовими колективами громад кістю, організовує їх взаємодію у випадках порушення інтересів особистості дитини та створення загрози її здоров‘ю та життю, або з метою забезпечення сприятливих умов для її всебічного розвитку.
3.2 Роз‘яснює учасникам навчально-виховного процесу (педагогам, батькам, учням) їх права, дає інформацію про наявність спеціалізованих служб медичної, психологічної, юридичної допомоги, центрів дитячої та юнацької творчості, спортивних, культурно-дозвіллєвих закладів, центрів профорієнтації та працевлаштування.
3.3 Сприяє участі вихованців у науковій, технічній, художній творчості, спортивній, суспільно корисній діяльності, виявленню задатків, обдарувань, розкриттю здібностей, талантів. Дбає про професійне самовизначення та соціальної адаптації учнівської молоді, координує діяльність підліткових і молодіжних об‘єднань.
3.4 Встановлює професійні відносини із спеціалістами соціальних служб, органів опіки та піклування, охорони прав неповнолітніх.
3.5 Ставить "соціальний діагноз”, проводить психологічні обстеження дітей і підлітків, вивчає їхні здібності, умови життя, виявляє позитивні чи негативні впливи, проблеми. За запитом освітнього закладу проводить соціологічне опитування, анкетування, соціометрію учнівських колективів, інші діагностичні та корекційні заходи в межах своєї компетенції з метою стимулювання навчальної діяльності учнів, покращення поведінки, становлення конструктивних взаємовідносин із учителями та однокласниками.
3.6 Проводить просвітницьку роботу з педагогами, батьками, школярами. Здійснює превентивне виховання, профілактику злочинності, алкоголізму та наркоманії, інших залежностей та шкідливих звичок серед підлітків. Проводить заходи щодо попередження бездоглядності та правопорушень серед неповнолітніх.
3.7 Надає консультації батькам, педагогічним працівникам щодо результатів психодіагностичного обстеження. Бере участь у розробці індивідуальних планів психолого-педагогічного та медико-соціального супроводу учнів.
3.8 Впливає на подолання особистісних, між особистісних, внутрішньосімейних конфліктів.
3.9 Вживає заходів соціального захисту, соціальної допомоги, реалізації прав особистості, сприяє створенню середовища психологічного комфорту та безпеки для дітей і підлітків.
3.10 Планує у свою роботу та веде документацію згідно з єдиним стандартом, викладеним в листі міністерства освіти і науки України №1/9 – 322 від 27.08.2000р.
Планує свою роботу про психологічну службу системи освіти (наказ Міністерства освіти України № 127 від 03.05.1999р.), тривалість робочого тижня соціального педагога – 40 годин. Із них 20 годин відводиться для роботи в навчальному закладі (індивідуальна й групова психодіагностика, консультування учнів, учителів, батьків, корекційно-розвивальна робота, тощо) й 20 годин – на підготовку до проведення соціально-психологічних заходів (занять, тренінгів, ділових ігор), обробку результатів, оформлення висновків.
|