Звіт директора Новобериславської гімназії Бериславської міської ради
Поспєлько Ніни Михайлівни за 2020 -2021 навчальний рік.
Як директор, протягом звітного періоду я керувалася Статутом школи, свою діяльність здійснювала відповідно до Закону України «Про освіту», Закону України «Про загальну середню освіту», Державної програми «Освіта» (Україна XXI століття), Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти», Концепції національного виховання, дотримувалась норм Конвенції про права дитини та впровадження Державного стандарту початкової загальної освіти у першому, другому та третьому класах та іншими нормативно-правовими документами, що регламентують роботу керівника.
У 2020 – 2021 навчальному році до керівного складу навчального закладу входили:
Поспєлько Ніна Михайлівна– директор заккладу;
Бешенцева Олександра Юріївна – заступник директора з навчально - виховної роботи, робота якої виконувалась відповідно до посадових обов’язків, затерджених директором закладу, якими регулювалася її безпосередня управлінська діяльність.
АНАЛІЗ РЕЗУЛЬТАТИВНОСТІ УПРАВЛІННЯ ОСВІТНІМ ПРОЦЕСОМ У 2020 - 2021 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ.
Сьогодні змінюються технології, по-новому розвивається суспільство, зараз ми не можемо точно знати, з якими викликами зустрінуться діти, що зараз навчаються у школі. Тому й важливо перейти від школи, яка напихає дітей знаннями, до школи, яка вчить знання використовувати. Нова українська школа — це школа для життя у XXI столітті. Освітня діяльність у школі здійснюється відповідно до Конституції України, законів України «Про освіту» , «Про загальну середню освіту» (зі змінами), Національної стратегії розвитку освіти, нових Державних стандартів початкової, базової та повної загальної середньої освіти, чинних законодавчих та нормотивно-правових документів, спрямована на реалізацію державних, регіональних і районних програм у галузі освіти, на створення умов для реалізації державної політики в сфері освіти.
Освітянські реформи на сучасному етапі розглядають учня як особистість - інноватора, що володіє ключовими компетентностями. Це – особистість проінформована, обізнана у певних питаннях, має знання та досвід, вміє їх здобувати та використовувати для власних індивідуальних і професійних завдань. Важливо в нинішньому часі виховувати молодь на загальнолюдських цінностях, навчити її критично мислити, щоб захиститися від непотрібної та негативної інформації, переосмислювати все , до чого доторкається дитяча цікавість, з огляду на те, як це вплине на її життя та здоров’я.
Головним завдання навчального закладу є забезпечення якості освіти та відповідності її потребам особистості. Сучасному суспільству потрібна людина творча та ініціативна, готова і здатна відповідати за власний добробут, добробут усього суспільства, бути чинним громадянином України, мати позитивне ставлення до себе, інших учнів, педагогів, школи, навчання.
Кожен директор і його педагогічний колектив мріють, щоб їхня школа вирізнялася серед інших , викликала бажання працювати та навчатися в ній.
Як організувати навчання, щоб школа стала майстернею думки, яка навчатиме учнів самостійно критично мислити, а слово вчителя спонукатиме до глибоких роздумів? Як відчути внутрішній світ кожної особистості, щоб дібрати такі технології навчання , які мотивуватимуть учнів до самовдосконалення на користь собі та суспільству? Як залучити до співпраці батьків, щоб перетворити їх на однодумців? Як зробити так, щоб ці запитання щодня спонукали педагогів рухатися вперед, думати ,творити?
З цим запитанням я щоранку йду до школи. Тож, шановні колеги, усе залежить від нас самих: змінюємося на краще ми, змінюєтья на краще і наш шкільний колектив.
Нині настав час для спілкування, запитань і відповідей, висновків і узагальнень.
Освітня реформа, яка розпочата, відрізняється від попередніх спроб реформування тим, що держава заклала реальні передумови для змін в освіті. Зокрема, йдеться про підвищення кваліфікації вчителя, що передбачає навчання всіх педагогів, які працюють у новій українській школі. Підтримка значним фінансовим ресурсом на придбання меблів, техніки, дидактичного матеріалу.
Нова українська школа визначає побудову освіти на всіх її ланках з максимальним урахуванням індивідуальних особливостей кожної дитини незалежно від її вікової групи.
Формула Нової української школи містить такі ключові компоненти:
-новий зміст освіти;
-наскрізний зміст виховання;
-педагогіка партнерства;
-дитиноцентризм;
-сучасне освітнє середовище.
Завершення навчального року спонукає мимоволі замислитися, які результати роботи свідчать про поліпшення і оновлення діяльності педагогічного та учнівського колективів. Лише неординарні ідеї педагогів у школі і ефективність упровадження вами інновацій дають змогу стверджувати, що учні зможуть легко адаптуватися до умов постійно змінюваного інформаційного світу, оскільки якісно поліпшити роботу школи можуть лише ті вчителі, які є носіями перспективних концепцій. Поліпшити роботу школи можна завдяки створенню інформаційно-освітнього середовища. Це забезпечить умови для вільного обміну інформацією. швидкого доступу до неї всіх учасників освітнього процесу.
Школа постійно перебуває у процесі змін, зумовлених такими зовнішніми чинниками, як конкуренція, інновація, урядова політика, запити суспільства, що постійно зростають. Відповідно і ми з вами повинні розробляти та впроваджувати нові стратегії та методи роботи. Адже сучасна школа - це школа, яка постійно і успішно просувається вперед у розвитку інноваційних педагогічних технологій, учителі якої прагнуть зростати у своїй професійності, підвищуючи у такий спосіб свою конкурентноздатність та отримуючи моральне задоволення від особистісного зростання.
Новій українській школі- три роки. 21 лютого 2018 року Кабінет Міністрів ухвалив новий Державний стандарт початкової освіти - і цю дату можна вважати офіційним днем народження Нової української школи.
Яким був цей навчальний рік змін та що він дав нашим учням? Ранкові зустрічі щодня допомагали учням першого, другого та третього класів налаштуватись на навчальний день, інтеграція предметів, модельне навчання за тематичними тижнями, шість цеглинок та LEGO-конструктор. Нові підручники, нові засоби навчання, що дають можливість провести і експеримент і дослідження,-все запорука того, щоб учні відчували себе відкривачами світу, мандрівниками.
Вчителі початкових класів мають можливість розпочати роботу з новими дидактичними матеріалами, технічними засобами навчання, що осучаснюють урок для дітей нового покоління, для яких це вже повсякдення.
Тематичні тижні, які занурювали дітей у середовище, наприклад, світу рослин чи тварин, а ще тексти, інформація, поробки, екскурсії в довкілля та віртуальні мандрівки у світ живої природи.
Вчителі початкових класів не приймали участі в сертифікації педагогічних працівників. Це справа добровільна, але , я думаю, стимулювання вчителів, 20% до посадового окладу, повинно стати поштовхом до проходження сертифікації з метою підвищення рівня ініціативності та прагнення до розвитку , самоутвердження.
Місія педагогів - бути світлом, освітлювати дорогу для дітей.
Місія освіти-відкривати світ. Оскільки світ швидко змінюється, змінюватися повинні ми всі.
Педагогічний колектив закладу в поточному навчальному році працював над реалізацією науково-методичної проблеми «Розвиток
та вдосконалення життєвих компетентностей вчителів та учнів в умовах створення єдиного освітнього простору».
Тому ,аналізуючи стан методичної, навчально-виховної роботи за минулий рік, є підстави вважати, що науково-методична проблема, над якою працював наш заклад, повністю ще не реалізована.
Протягом навчального року були проведені 7 засідань педагогічної ради.
Тематичні по проблемі (презентовано): круглий стіл «Впровадження Кодексу академічної доброчесності в освітньому середовищі», методичний семінар « Законодавче регулювання академічної доброчесності», круглий стіл « НУШ. Третій рік навчання. Оцінювання учнів 3 класу»., методичний семінар « Дистанційне та змішане навчання – освіта майбутнього», педагогічна рада « Безпечна поведінка дітей в цифровому середовищі. Суіцид». На інших засіданнях розглядалося ряд питань навчально – виховної діяльності.
Методичні об’єднання працювали за своїми планами. Але недоліків в їх роботі більше, ніж достатньо через різні причини. Тому є над чим працювати.
Матеріально-технічна база навчального закладу:
Для забезпечення результативності навчально-виховного процесу, оволодіння учнями базовими загально навчальними вміннями і навичками, спрямованими на розвиток індивідуальних здібностей кожної дитини, створюються умови для самореалізації.
Щорічно силами працівників закладу, за підтримки батьків, небайдужих людей робимо поточний ремонт всіх шкільних приміщень.За бюджетні кошти закупляються меблі для Нової української школи. Але хочеться більшого. Діти більшу половину дня знаходяться у школі, тому наше завдання – зробити все для того, щоб вони почували себе комфортно, створити кращі умови для роботи і навчання, відремонтувати та довести до норм та вимог сьогодення навчальні кабінети, забезпечити школу новим сучасним обладнанням. Завдання наше-зробити школу сьогодні кращою, ніж вчора. І наскільки дозволяють кошти - ми це робимо. Школа має гарний естетичний вигляд, класні кімнати та шкільні приміщення чекають наших вихованців в наступному навчальному році.
Фінансово-господарська діяльність
Фінансування потреб школи здійснюється бухгалтерією управління освіти, культури, молоді, туризму та спорту. Протягом навчального року систематично здійснювалася виплата заробітної плати працівникам школи, вчасно виплачувалися кошти за спожиту школою електроенергію, воду. Як буде надалі, невідомо, так як ліміти, доведені до закладів через брак коштів, не відповідають дійсності. Залишилися ми зовсім без вугілля на наступний навчальний рік .Сподіваюсь, кошти будуть винайдені і ми вчасно приступимо до опалювального періоду.
Фінансування школи по загальному фонду здійснюється за рахунок коштів міського бюджету та освітньої субвенції з державного бюджету .За 2020 - 2021 навчальний рік школа отримала:
Для першого класу НУШ:
-комплект обладнання для навчальних кабінетів початкової школи – 18 890,60 гривень,
-комплект для початкових класів,стільці та столи- 6780,00гривень,
Для ресурсної кімнати:
-спеціальні навчальні засоби корекціі психофізичного розвитку осіб з ООП, які навчаються в інклюзивних класах.
Для математичного кабінету:
-комплект засобів навчання та обладнання «Телевізійне й аудіовізуальне обладнання».
Для майбутніх першокласників ще не завезені ні меблі, ні робоче місце вчителю. Сподіваюсь, що, як і в попередні роки, майбутні першокласники будуть з новими меблями.
На сьогоднішній день школа готова до нового навчального року. Силами вчительського колективу та обслуговуючого персоналу, завдяки матеріальній підтримці батьків виконано поточний ремонт всіх шкільних приміщень і класних кімнат. У першому класі замінено тюлі, поклеєно нові шпалери, замовили нові шафи та вчительський стіл, Поклеєні шпалери на другому поверсі та на східцях.
Забезпечення обов'язкової освіти
Аналіз структури і мережі школи за 2020-2021 навчальний рік.
Педколективом школи проведено певну роботу щодо збереження й розвитку шкільної мережі.
Вибуло — 2 учні Прибуло — 2 учень
. Для двох учнів , згідно висновків лікарів ,організовано навчання на індивідуальній формі за станом здоров’я. Для п’яти учнів-інклюзивна освіта.
Відповідно до плану роботи закладу освіти, з метою підвищення організації навчально-виховного процесу, за результатами семестрових контрольних робіт, поточних оцінок учнів під час дистанційного навчання, визначено рівень навчальних досягнень учнів 4-9 класів.
Як свідчать результати підсумкових навчальних досягнень якість знань учнів 4-9 кл. становить 45%: початкові класи – 28%, 5- 9 класи – 60%
.
Покласний аналіз навчальних досягнень учнів за 2020 - 2021 н.р. свідчить про те, що найбільший процент успішності в учнів 5 класу – 58% , низький рівень успішності в учнів 8 класу – 23% і 9 класу – 17% .Мають місце як об’єктивні, так і суб’єктивні причини .Вплинула на результати успішності і дистанційна форма навчання. Не всі учні свідомо віднеслись до навчання дистанційно з використанням цифрових ресурсів, деякі учні не підтримували зворотній зв’язок з вчителем у період карантину.
Низький рівень успішності учнів свідчить ще й про те, що вчителі предметники недостатньо працюють над формуванням в учнів навчальних умінь і навичок , не приділяють належної уваги доцільним методам і прийомам роботи на уроках і в позаурочний час, мало уваги приділяють роботі з батьками учнів. Однією з причин низької успішності учнів закладу є пропуски навчальних занять.
Вибірковий аналіз навчальних досягнень учнів свідчить про те, що високий рівень має лише одна учениця. Початковий рівень знань мають 20 % учнів .Тому працювати є над чим.
Робота з педкадрами
На початок 2020 - 2021 н.р. школа була забезпечена штатними працівниками на 100 %.
Станом на 01.09.2020р. в навчальному закладі працювало 17 вчителів.
Вища категорія - 1 учитель (Тіток Михайло Іванович))
1 кваліфікаційна категорія – 8 вчителів (Поспєлько Н.М., Вахрамєєва О.П., Гіленберг Г.С., Гіленберг В.В.,Коваленко Н.В., Мозгова Т.М., Соколов М.І., Якубенко Н.М.)
2 кваліфікаційна категорія-4 вчителя (Арутюнян С.С., Воловенко Н.М.,Печиненко О.С., Поспєлько О.А.)
Кваліфікаційна категорія « Спеціаліст» - 4 – вчителя (Бешенцева О.Ю.,Мартиненко О.В., Левчук Ю.М., Соколова О.А.)
1 учитель- має педагогічне звання «старший учитель»- Тіток М І.
Всі вчителі працюють на постійній основі, мають дипломи вищих навчальних закладів.
Розстановка педагогів здійснювалася відповідно до фахової підготовки працівників. До вчителів (незалежно від того, який предмет викладає, посади, яку обіймає, віку) висувається вимога вміння працювати з комп'ютером, оргтехнікою. Треба віддати належне адміністрації, вчителям, які докладають чимало зусиль і енергії, щоб в школі не просто здійснювалося навчання, а опановувалися нові освітні технології, щоб навчальний процес був нерозривно пов'язаний з вихованням, з формуванням у молоді не лише культури і хороших манер, але головне - здорових життєвих принципів і переконань
Одним з головних завдань перед вчителями стоїть завдання підвищення професійної майстерності вчителя через його самоосвіту, самовдосконалення. Використовуючи весь свій досвід роботи, знаю чітко, що без постійного розвитку і вдосконалення досягнення успіхів неможливі. І у нас за правило, цікаві та змістовні курси на різних платформах ми проходимо всім колективом з одержанням сертифікатів. Ріст – це спосіб життя, і ми повинні зростати кожен день.
У закладі освіти чітко дотримуються термінів проходження курсів підвищення кваліфікації вчителями та контроль термінів атестації Залишається в цьому році відкритим питання оплати курсів. Тому дехто з учителів проходили їх за власні кошти.
Згідно графіку, у 2021 році, у закладі освіти атестувалося 5 педагогічних працівників. На підставі рішення атестаційної комісії, протокол №4 від 25 березня 2021 року, відповідність займаній посаді підтверджено:
-Печиненко О.С. та присвоєно кваліфікаційну категорію»спеціаліст 2 категорії»
- Поспєлько О.А. та присвоєно кваліфікаційну категорію « спеціаліст 2 категорії»
- Мозгова Т.М.та присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст 1 категорії»
Бешенцева О.Ю. та встановлено 11 тарифний розряд;
- Мартиненко О.В. та встановлено 11 тарифний розряд.
Медичне обслуговування учнів в навчальному закладі
Медичне обслуговування учнів здійснювалось кваліфікованою сестрою медичною. Медичний кабінет розташований на 2 поверсі .Завжди в наявності медикаменти для надання першої долікарської допомоги. Відсутній ростомір та ваги, тому, при необхідності, беремо їх у фельдшерсько-акушерському пункті .Завдання на цей навчальний рік: придбати для закладу для постійного користування.
Для попередження та виявлення захворювань на початку навчального року проводиться медичне обстеження вузькими спеціалістами.
Учні розподілені на фізкультурні групи згідно рекомендацій лікарів.
Організація харчування учнів у навчальному закладі
З метою чіткої організації режиму дня, який відповідає віковим нормам учнів, збереження здоров’я й попередження харчових та інфекційних захворювань, у школі було організовано гаряче харчування учнів 1-9 класів. Виконуються всі необхідні умови санітарного контролю щодо термінів і умов зберігання та реалізації продуктів, дотримується питний режим.
Сестра медична ретельно слідкує за санітарним станом приміщень їдальні, різноманітністю страв, дотриманням циклічного меню, виконує усі вимоги Держспоживслужби. Меню вивішено на видному місці в обідній залі,
У ньому зазначено найменування страв, вихід продуктів. Випадків порушень термінів реалізації продуктів не було. Обладнання харчоблоку потребує часткового оновлення.
Застарілі плити потребують заміни. Часто виходить з ладу один холодильник через термін давності. Періодично оновлюємо кухонний посуд. Відсутнє опалення в їдальні. Покрівля їдальні потребує ремонту.
Гарячим харчуванням протягом навчального року було охоплено 92 % учнів школи. Харчування учнів пільгової категорії здійснювалось за кошти місцевого бюджету , також безкоштоно харчувались учні початкової школи, решта учнів харчувались за батьківські кошти.
Контрольно-аналітична діяльність та робота з обдарованими учнями.
Протягом 2020 - 2021 навчального року відбулась перевірка стану викладання, виконання програмових вимог та рівень навчальних досягнень учнів з таких предметів: біологія 6-9 класи, російська мова 6-9 класи, основи здоров’я 5-9 класи. У лютому 2021 року адміністрація закладу провела перевірку основних етапів проведення ранкових зустрічей в 1-3 класах. Вивчалося ряд питань навчально-виховної діяльності: проводилися моніторингові контрольні роботи , контроль за веденням зошитів, шкільної документації та станом виконання навчальних планів та програм, дотримання вимог нових Держстандартів. Вчителі постійно перебували у пошуку виявлення здібних дітей. На жаль, таких учнів з кожним роком меншає, свідченням цього може бути результативність участі учнів школи у олімпіадах з основ наук.
При цьому особистісно-зорієнтований підхід до навчання забезпечував
розвиток академічних, соціокультурних, соціально-психологічних та інших здібностей учнів.
Діяльнісний підхід спрямовувався на розвиток умінь і навичок учня, вміння застосовувати здобуті знання у практичних ситуаціях.
Робота психологічної служби
Основними напрямками діяльності психологічної служби школи протягом року були: адаптація учнів 1-х класів, контроль за адаптацією п’ятикласників до нових умов навчання та перехід учнів з початкової школи до середньої. Це пов’язане із зміною класного керівника, з появою нових вчителів, предметів, кабінетною системою навчання та ще й з віковими змінами - вступом дитини у підлітковий вік .Але, на жаль, так було лише в першому семестрі. На даний час практичний психолог у школі відсутній і ця ланка роботи потребує покращення.
Важливою ланкою роботи був супровід дітей з особливими освітніми потребами.
З метою надання освітніх послуг дітям з особливими освітніми потребами, застосування особистісно орієнтованих методів навчання та з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності таких учнів у 2020- 2021 навчальному році було організовано 3 класи з інклюзивним навчанням, в яких навчалося 5 учнів. У листопаді 2020 року учениця 2 класу Антонович Софія вибула до іншого навчального закладу у зв’язку зі зміною місця проживання, тому в гімназії залишилося 2 класи з інклюзивною формою навчання(4, 6 класи).
Розроблені та затверджені програми розвитку з урахуванням висновків ІРЦ, спостережень, бесід з учнями та батьками.
З метою активізації роботи щодо вирішення концептуальних теоретичних і організаційних питань щодо інклюзивної освіти дітей з ООП та ефективного впровадження інклюзивної освіти у систему навчально-виховного процесу закладу створено Команду психолого-педагогічного супроводу ,до складу якої входять адміністрація закладу, вчителі , асистенти вчителів, батьки учнів з ООП, соціальний педагог, практичний психолог, корекційний педагог, спеціаліст ІРЦ. Корекційно-розвиткові заняття з учнями у поточному навчальному році проводились згідно рекомендацій ІРЦ.
РОБОТА З БАТЬКАМИ
Успіх навчання і виховання молодого покоління багато в чому залежить від того, настільки тісні відносини школи і сім`ї. Це, з одного боку, участь батьків у вихованні, яке здійснюється школою, з іншого – вплив школи на сім`ю.Робота з батьками була спрямована на створення єдиного колективу вчителів, батьків і учнів. Слід зазначити, що співпраця з батьками учнів початкової ланки набагато вагоміша, ніж з батьками учнів основної школи. І це теж питання для нас усіх. Через карантинні обмеження спілкування відбувалося в індивідуальному порядку .В подальшій роботі з батьками я, як керівник, хочу бачити батьків лише партнерами і помічниками. А це - кропітка робота класних керівників.
Сайт школи
Із сайту можна дізнатися: загальну інформацію та контакти, історію школи, документацію та фінансову звітність. А також переглянути фотогалерею, інформацію та презентації педагогічного колективу. Але, не секрет, що ми працюємо уже чотири місяці поспіль над створенням нового шкільного сайту. Той, що створений раніше, не відповідає вимогам. Тому одним з першочергових завдань у своїй роботі я вважаю створення нового, доступного для всіх учасників освітнього процесу, сайту закладу освіти.
Організація виховної роботи .
Головна мета виховної роботи у 2020-2021н.р.- формування морально-духовної, життєво компетентної особистості, громадянина-патріота України ,створення умов для самореалізації особистості відповідно до її здібностей, суспільних та власних інтересів ,виховання громадянина з демократичним світоглядом і культурою, який не порушує прав і свобод людини, виховання в учнів свідомого ставлення до свого здоров’я, формування належних гігієнічних навичок і засад здорового способу життя.
Згідно з річним планом роботи школи у 2020- 2021 навчальному році педагогічний колектив працював над виховною проблемою «Формування життєво успішної особистості, готової до свідомого життєвого вибору». Виховна робота сприяла створенню оптимальних умов для саморозвитку школярів усіх вікових груп ,розкриттю у них відповідних нахилів, здібностей і обдарованості. У закладі існує певна система розвитку особистості. Протягом перебування учня у школі створюється такий простір , в якому учень має змогу розкрити свої можливості та здібності, визначити шляхи творчого самовдосконалення.
Важливу роль у вихованні підростаючого покоління відіграє учнівське самоврядування. Центри, клуби за інтересами, гуртки спрямовують свою роботу на розвиток розумових і фізичних здібностей, таланту, сили, відповідальності, знання прав і законів, доброту і милосердя.
Протягом навчального року проведено такі тематичні місячники, декади, тижні: місячник «Увага! Діти на дорозі», «Тиждень знань з безпеки життєдіяльності», «Олімпійський тиждень», «Всеукраїнський тиждень протидії булінгу», місячник правовиховної роботи, акція «Допоможемо зимуючим пташкам», місячник національного виховання, декада військово – патріотичного виховання, місячник української мови, місячник екології та благоустрою, тиждень безпеки дорожнього руху.
Постійно ведеться робота з відзначення пам’ятних дат(що відзначаються на державному рівні): День козацтва, День Захисника України, День Збройних Сил України, День пам’яті Героїв Крут, 150-річчя з дня народження Лесі Українки, День вишиванки. Під час їх відзначення проводяться патріотичні флешмоби.
Показником патріотичної свідомості є розвиток волонтерського руху, до якого активно долучаються учні та педагоги навчального закладу. Учні школи беруть участь у щорічних волонтерських акціях для військових та учасників АТО, таких, як «Діти Херсонщини – воїнам АТО», «Милосердя» та інші, де організовуються збір продуктів харчування, пишуть листи бійцям, малюють малюнки, роблять обереги.
У закладі підтримується молодіжний волонтерський рух із залученням школярів до посильної допомоги людям похилого віку, інвалідам.
Протягом 2020 – 2021 навчального року учні та вчителі закладу приймали активну участь в різноманітних конкурсах:
Інтерактивні: «Колосок» (17 учасників), «Гринвіч» (10уч.), «Геліантус»(18 уч.), «Соняшник»(21 уч.), «Колосок весняний»(10 уч.).
Творчі:»Зі спогадами про найяскравішу квітку України»( уч.), «Талановиті.Наполегливі. Успішні»(10 уч.), «Пригоди веселого кота»(2 уч.), «Пожежі краще запобігти»(7 уч.), «Гудзикове диво» (2 уч.), «Сміється писанка у всій своїй красі»(14 уч.), «Таврійський барвограй»(11 уч.)та інші. Ми розуміємо, що розкривати творчий та інтелектуальний потенціал учнів зараз робити дедалі складніше. Допоки дитина навчається в початковій школі – їй все цікаво .І радіє маленьким перемогам. З віком інтерес спадає. Але ми маємо інший позитивний приклад з цього питання. Дуже здали ще і з часу організації дистанційного навчання. Тому перед нами один шлях: пробувати і змінювати щось у своєму ставленні до нових підходів.
З метою розвитку інтересів і здібностей учнів, таланту, сили, відповідальності, виконавську та усвідомлену дисципліну у школі працювали такі гуртки: спортивний «Фістбол», декоративно – прикладного мистецтва 2- «Народні ремесла України» та «Дивосвіт рукоділля», хореографічний, інформаційно – технічний « Цікава інформатика», еколого – натуралістичні 2 – «Юні ботаніки», «Біологія людини», математичний «Математична мозаїка».
Правове виховання сприяло формуванню у здобувачів освіти моральних почуттів, які регулювали б їхню поведінку: почуття законності обраної мети, правомірності шляхів і засобів їх реалізації, справедливості, відповідальності. Завдяки правовихованню в дітей та молоді мають вироблятися навички і звички високоморальної поведінки. І, нарешті, завданням правовиховання, яке визначає характер всієї виховної роботи, є забезпечення подолання окремими учнями шкідливих навичок і звичок, що сформувалися внаслідок помилок і недоліків виховання.
Правоосвітня та правовиховна робота в закладі у 2020-2021 навчальному році здійснювалась згідно із річним планом виховної роботи через систему заходів, які
реалізовувались адміністрацією закладу, класними керівниками, вчителями-предметниками, педагогом-організатором, соціально-психологічною службою, учнівським самоврядуванням.
Для налагодження ефективної та результативної роботи щодо забезпечення у школі правового виховання було видано ряд організаційних наказів. Питання, що стосуються правового виховання учнів розглядались на нарадах при директорові.
З метою активізації превентивної роботи, спрямованої на збереження і розвиток умов, що сприяють здоров’ю, збереженню життя учнів і на попередження несприятливого впливу на них факторів соціального середовища діяла створена Рада профілактики правопорушень.
Класними керівниками та адміністрацією школи проводилася постійна індивідуальна робота з учнями, що потребують особливої педагогічної уваги. У школі ведеться «Журнал обліку пропусків занять учнями школи». Класні керівники вносять дані до класного журналу на сторінку «Облік відвідування (пропусків занять)» та виясняють причину відсутності учнів на заняттях .
В основу процесу навчання і виховання покладено увагу, любов до дитини, бажання творити добро, небайдужість, а це забезпечує відносини партнерства, повагу до особистості дитини, уміння її зрозуміти, сприйняти як особистість з усіма
позитивними і негативними рисами. Уся робота сприяє розширенню правових знань учнів, формує вміння застосовувати їх в повсякденному житті. Завдяки цьому впродовж навчального року на внутрішкільному обліку не знаходилось жодного учня. Система правовиховної роботи, яка склалася у школі, дає змогу зробити висновок, що певних результатів у правовому вихованні досягнуто.
14. ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ З БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ
З метою забезпечення безпеки життєдіяльності учнів, керуючись відповідною нормативною базою, в школі була організована робота з безпеки життєдіяльності.
Своєчасно було складено необхідні акти-дозволи на проведення занять у кабінетах та спортивній залі. У вересні класними керівниками з усіма учнями школи проведено вступний інструктаж із безпеки життєдіяльності, протягом навчального року проводилися первинні інструктажі з техніки безпеки та з безпеки життєдіяльності перед виконанням лабораторних, практичних занять, на заняттях з фізкультури. Перед виконанням специфічних видів робіт обов’язково проводився цільовий інструктаж.
Упродовж року були проведені профілактичні
заходи щодо попередження дитячого травматизму. Перед початком усіх канікул класні керівники проводили інструктажі і бесіди з безпеки життєдіяльності під час канікул. У жовтні та квітні було проведено Тиждень знань з основ безпеки життєдіяльності, у квітні проведено День ЦЗ.
На уроках «Основи здоров’я» відпрацьовано дії в умовах виникнення надзвичайних ситуацій і надання першої допомоги травмованим та потерпілим.
Класні керівники провели всі заплановані бесіди та заняття з дітьми по вивченню правил дорожнього руху, правил пожежної безпеки, правил користування природним газом, правил поведінки в громадських місцях та на воді.
Упродовж року проводились заняття з евакуації учнів та відпрацювання дій у разі виникнення надзвичайних ситуацій.
Про пріоритетні напрямки роботи школи на 2021-2022 навчальний рік.
1. Поступальна реалізація Концепції «Нової української школи», нових державних стандартів загальної середньої освіти, розроблених з урахуванням компетентностей, необхідних для успішної самореалізації особистості.
2. Запровадження нового принципу педагогіки партнерства, що ґрунтується на співпраці учня, вчителя і батьків.
3. Запровадження принципу дитиноцентризму (орієнтація на потреби учня).
4. З метою реалізації компетентнісного та особистісно-орієнтованого підходу до навчання продовження роботи педагогічного колективу над науково-методичною проблемою: «Розвиток та вдосконалення ж