Головна | Реєстрація | Вхід | RSSЧетвер, 19.06.2025, 10:31
Новобериславська гімназія 
Бериславської міської ради
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть сайт
Всього відповідей: 25
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Соціально–психологічна служба

 


        Соціально–психологічна служба – це спільна діяльність психолога та соціального педагога.
 
Соціальний педагог – спеціаліст з виховної роботи з дітьми, підлітками, молоддю, дорослими, який покликаний створювати сприятливі соціальні умови для розвитку і соціалізації особистості.
Практичний психолог педагог, основні напрямки діяльності якого передбачені "Положенням про психологічну службу освіти". 
 
Мета служби: сприяння розумінню дітьми і молоддю через просвітницьку роботу переваг здорового способу життя, формування принципів здорового способу життя, стимулювання до самостійного йусвідомленого вибору життєвої позиції, визначення шляхів позитивної соціалізації молоді, здобуття знань, умінь і навичок здорового способу життя та відмова від негативної поведінки, виховання та розвиток творчої особистості, гідного громадянина.
 
Основні завдання  
  1. Запровадження інноваційних форм і методів роботи соціального педагога щодо подолання, негативних явищ в учнівському середовищі: проявів насильства, агресивності, девіантної і деліквентної поведінки.
  2. Вивчення і корекція стосунків в учнівських колективах, посередництво в творчому розвитку особи та групи, які сприятимуть оволодінню молоддю новим життєвим досвідом.
  3. Соціально-психологічне проектування, моніторинг та експертиза умов та результатів навчальної діяльності у зв’язку з переходом на нові Державні стандарти.
  4. Соціально-психологічний супровід розвитку дитини в умовах інклюзивного навчання.
  5. Застосування на практиці сучасних науково-обгрунтованих методів діагностичної, розвиваючої, психокорекційної і психопрофілактичної роботи;
  6. Здійснення необхідної консультативної, діагностичної, просвітницької й психологічної допомоги для збереження й зміцнення психологічного здоров'я учнів, батьків, педагогічного колективу та співробітників школи;
  7. Соціальний супровід дітей-сиріт, дітей позбавлених батьківського піклування, а також осіб з їх числа, багатодітних та не повних сімей, дітей переміщених з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції;
  8. Виявлення труднощів у процесі адаптації та проведення адаптаційних заходів з учнями.
  9. Профілактика суїцидальної тенденції серед учнівської молоді.
  10. Профорієнтаційна робота з учнями. 
  11. Профілактика та протидія насильству, булінгу, дискримінації в учнівському колективі;
  12. Сприяння повноцінному особистому та інтелектуальному розвитку дітей на кожному віковому етапі, створювати умови для формування мотивації до самовиховання і саморозвитку дитини, її соціальні адаптації в суспільстві.
  13. Соціальний супровід та інтеграція дітей з особливими освітніми потребами в умовах навчального закладу.
  14. Психологічний супровід випускників до та під час ДПА та ЗНО.
  15. Підвищення психологічної культури всіх учасників навчально-виховного процесу.
  16. Формування професійної компетентності педагога шляхом упровадження інноваційних методик.
  17. Посилення співпраці навчального закладу, сім’ї, територіальних громадських і не громадських організацій, органів місцевого самоврядування (служби соціального захисту, центри соціальних служб для молоді, кримінальна поліція, державна адміністрація, тощо) з метою соціальної адаптації дітей, створення умов для їхнього розвитку.
  18. Виявлення дітей, які незаконно зайняті на роботі в навчальний час і вирішення питань їх навчання.
  19. Забезпечувати індивідуальний підхід до кожної дитини на основі її вивчення.
  20. Вивчення психологічної готовності майбутніх першокласників до навчання.
  21. Допомога дитині в адаптаційний період під час переходу з однієї вікової групи в іншу.
  22. Робота з обдарованими дітьми та дітьми з творчими здібностями, визначення талановитих, дітей та їх супровід.
  23. Робота з дітьми груші ризику, такими, що мають проблеми з навчанням, порушенням поведінки, емоційні розлади та їхня соціальна реабілітація.
  24. Здійснення первісної освіти, профілактики злочинності, алкоголізму і наркоманії, інших залежностей і шкідливих звичок серед учнів.
  25. Вивчення індивідуальних особливостей дітей з особливими освітніми потребами.
  26. Надання консультативно-медичної допомоги всім учасникам НВП з питань навчання, виховання та інших конкретних життєвих проблем.
  27. Соціально-педагогічна реабілітація дітей з особливими фізичними можливостями (ОФМ). 
  28. Профілактика, діагностика і надання допомоги дітям, які потерпають від насилля (сексуального, фізичного, морального) в сім’ї та поза нею.
  29. Діагностика роботи вчителів середньої та старшої школи.
 
Основні напрямки роботи 
  1. Консультативна психолог педагогічна, соціальна допомога учасникам навчально-виховного процесу.
  2. Підвищення власної психологічної та професійної компетентності, безперервна освіта і самовдосконалення, опанування інноваційними методами і технологіями, надання соціальних послуг.
  3. Профілактика та усунення факторів негативного впливу освітнього середовища на розвиток особистості учнів.
  4. Простування системи психологічних, педагогічних, соціальних дій щодо створення розвивального освітнього середовища.
  5. Забезпечення якості і доступності психологічних і соціальних послуг
  6. Просвітницько-іформаційне забезпечення.
  7. Забезпечення виконання вимог законодавства щодо організації соціально - педагогічного патронажу.
  8. Здійснення методичної роботи.
  9. Створення умов для розвитку здібностей обдарованості дітей.
 
Діагностичні заходи
Початкова школа. Робота з дітьми
 
1 Складання й постійне оновлення соціального паспорту школи, класів. вересень класоводи 
2 Визначення готовності дітей до школи (методом «Орієнтований тест шкільної зрілості» Керна-Йерасика) ,
3 Вивчення особливостей соціально-адаптаційного періоду учнів 1 класу (методика «Шкільна мотивація» Лусканової).   
4 Соціометричне дослідження учнів, колективу. 
5 Методика «Самооцінка», «Тривожність», «Агресивність» тощо. 
6 Вивчення інтелектуального рівня розвитку інтелекту.   
7 Анкетування по визначенню виду обдарованості.  
8 Сприяння шкільних форм дозвілля. Опитувальники «Чи подобається в школі» 
9 Спостереження за стосунками учнів на уроках, гуртках та перерві. 
10 Вивчення та аналіз результатів діяльності учнів (ведення зошитів, щоденників, підручників та успішності учнів).
 
Робота з батьками
 
1 Оновлення соціального паспорту сімей «Групи ризику» жовтень Класоводи
2 Виявлення негативних та позитивних впливів з особистих проблем 
3 Діагностика проблем у сім'ї (анкета для  батьків) 
4 Визначення соціально-побутових умов життя дітей пільгової категорії 
5 Вивчення соціально-побутових умов життя сімей, що опинилися у складних життєвих умовах, дітей «групи ризику» 
 
Середня школа. Робота з дітьми
 
1 Складання соціального паспорту учнів 5-8 класів   
2 Діагностика раннього виявлення залежності та дезадаптованих учнів. Анкета «Експрес- діагностика проблем шкідливих звичок учнів» 
3 Вивчення особливостей соціально-адаптаційного періоду для учнів 5 класу за методикою, «Мій портфель», «Шкільна мотивація» Лусканової. 
4 Опитувальник для неповнолітніх «Виявлення рис девіантної поведінки», «Виявлення ситуаційних ознак дітей, схильних до суїциду», «Агресивна поведінка», «Насилля в школі», «Тривожність». 
5 Допрофільне навчання за методикою ДЦО, рейтингу предметів; анкета «Здібності школяра»   
6 Анкета «Адаптація в соціумі», «Вивчення рівня соціалізації випускників». 
7 Вивчення відносин підлітка з класом. 
8 Анкета «Освітня діяльність: погляд учня».
9 Методика «Самооцінка», «Тривожність», «Агресивність» тощо. 
10 Соціометричне дослідження учнівського колективу.   
11 Контроль за відвідуванням учнями школи та дотримання внутрішкільного розпорядку. 
12 Анкетування по визначенню виду обдарованості. 
13 Сприяння шкільних форм дозвілля. Опитувальники «Чи подобається в школі». 
14 Спостереження за стосунками учнів на уроках, гуртках та перерві. 
15 Вивчення та аналіз результатів діяльності учнів (ведення зошитів, щоденників, підручників та успішності учнів
 
Робота з батьками
 
1 Оновлення соціального паспорту сімей «групи ризику» 
2 Визначення соціально-побутових умов життя дітей пільгової категорії 
3 Вивчення соціально-побутових умов життя сімей, що опинилися у складних життєвих Замовах, дітей «групи ризику»
4 Виявлення негативних та позитивних впливів з особистих проблем 
5 Анкетування для батьків «Ваш стиль сімейного виховання» 
6 Анкетування батьків «Чи адаптувалася ваша дитина до школи» 
7 Виступ на батьківських зборах на тему шкідливих звичок, насильства, стилям виховання в сім’ї, суїцидальних нахилів в учнів. 
 
Старша школа. Робота з дітьми
 
1 Складання соціального паспорту учнів 9 кл.   
2 Виявлення професійних нахилів учнів випускних класів (анкета «Мотивація вибору професії», «Вибір професії - крок у доросле життя») . 
3 Тест «Передекзаменаційного самопочуття»  
4 Анкета «Рівень комунікативної активності учня»   
5 Анкета «Стиль сімейного виховання с  
6 Анкетування по визначенню виду обдарованості.  
7 Сприяння шкільних форм дозвілля. Опитувальники «Чи подобається в школі» 
8 Спостереження за стосунками учнів на уроках, гуртках та перерві 
9 Вивчення та аналіз результатів діяльності учнів (ведення зошитів, щоденників, підручників та успішності учнів). 
10 Контроль за відвідуванням учнями школи та дотримання внутрішкільного розпорядку. 
11 Методика «Самооцінка», «Тривожність», «Агресивність» тощо. 
12 Рейтинг предметів листопад 9 кл.  
 
Робота з батьками
 
1 Оновлення соціального паспорту сімей «групи ризику» 
2 Визначення соціально-побутових умов життя дітей пільгової категорії , 
3 Вивчення соціально-побутових умов життя сімей, що опинилися у складних життєвих Замовах, дітей «групи ризику»
4 Виявлення негативних та позитивних впливів з особистих проблем 
5 Анкетування щодо професійного вибору дитини 
 
ПРОГНОСТИЧНІ ЗАХОДИ
Робота з дітьми
 
1 Аналіз даних соціальної паспортизації класів, школи. 
2 Аналіз даних обстеження житлово-побутових умов життя дітей соціально-незахищених категорій. 
3 Налагодження зв'язків з організаціями мікрорайону га планування спільної роботи. протягом
4 Участь у благодійній акції «Милосердя». 
5 Участь у благодійній акції «Іграшка» (допомога дітям-інвалідам)    
6 Тренінгові заняття «Вибір є завжди у кожного з нас»(профілактика шкідливих звичок). 
7 Сприяння залученню «важких дітей» до гурткової роботи, здібностей, інтересів. 
8 Складання й постійне оновлення інформаційних банків даних дітей пільгових категорій 
9 Надання допомоги сім’ям, діти яких перебувають в складних життєвих ситуаціях, сім’ях вимушених переселенців. 
10 Проведення бесід зі дезадаптованими учнями І семестр Соц. педагог   
11 Лекторії на теми:   
«Правила   дотримання   особистої гігієни»;   
«Здоровий спосіб житія»; 
«Закон обов'язковий для всіх»;  
«Попередження правопорушень серед підлітків»  
12 Перегляд документальних фільмів:   
  «Насилля в сім’ї»; 
  «Торгівля людьми»   
13 Диспути на теми:   
  «Дружба - користь чи шкода? Чому може навчити друг»; 
  «Розвиток психологічних навичок у вирішенні конфліктних ситуацій»  
14 3 метою виховання в учнів патріотичних почуттів, національної гідності, забезпечення усвідомлення ними своєї спільності провести:
- виховні години: «Здорова молодь - здорова  нація»,  «Конституція  України - основний Закон нашої держави»;
- зустріч з учасниками бойових дій в АТО;
- зустріч з волонтерами (надання волонтерської допомоги).
 
Робота з педколективом
 
1 Участь у засіданнях опікунської ради та в судовому процесі в ролі захисника прав дитини. 
2 Тест «Уміння висловлювати думки». 
3 Визначення типу трудової мотивації 
4 Анкета «Визначення творчого потенціалу вчителя». 
5 Тренінгові заняття «Щоб робота приносила радість; 
 
ПРОФІЛАКТИЧНІ ЗАХОДИ
 
1 Профілактика тютюнопаління, наркоманії, алкоголізму серед учнів.    
2 Профілактика і надання соціально - педагогічної допомоги дітям, які потерпають від насильства в родині і поза нею. Бесіда « Законодавство про попередження насильства в сім'ї. Відповідальність за вчинення насильства в сім’ї.   
3 Профілактика відхилень поведінки, ведення картотеки «важких» підлітків ; індивідуальна робота з ними. 
4 «Профілактика ВІЛ - інфекції, СНІДу серед підлітків», виставка малюнків, плакатів на задану тематику. Анкетування учнів : «Що ви знаєте про СНІД та наркоманію ?» .
5 Участь в акції «Ми за здоровий спосіб життя». Залучення важковиховуваних учнів до шкільної спартакіади та виховних заходів..   
6 Зустріч з начальником дільничних інспекторів «Кримінальна відповідальність підлітків». 
7 Тренінгові заняття для учнів старших класів з протидії торгівлі людьми, особливо дітьми, та жорстокого поводження.    
8 Тренінгові заняття комунікативних навичок.    
9 «Збереження тендерної рівноваги у вихованні дітей ».   
10 Тренінги, ігри, виховні години(спілкування бесіди, індивідуальні роботи, згуртованість, за результатами минулого року по соціалізації). 
11 Профілактика конфліктності, насильницьких тенденцій  
12 Профілактичні бесіди з учнями.
13 Участь в роботі шкільної Ради профілактики правопорушень 
 
 
ЗАХИСНІ ЗАХОДИ
 
1 Налагодження зв’язків з організаціями і установами, з якими співпрацює школа.
2 Співробітництво зі службою у справах неповнолітніх. Уточнення й обмін інформацією щодо учнів, схильних до правопорушень, з метою координації дій. 
3 Налагодження зв’язків та співпраця зі службами у справах сім’ї та молоді і районним центром соціальної служби для молоді. 
4 Організація співпраці з селищною радою, батьківською радою. Відповідно до планув. 
5 Здійснення соціального патронажу сімей. Складання списків обстежень. Аналіз інформації.
6 Забезпечення дотримання норм охорони та захисту прав дітей і підлітків. 
7 Складання списку літньої зайнятості дітей соціальної категорії. 
8 Сприяння соціально-професійному визначенню особистості та адаптації в соціумі. 
 
Соціально-перетворювальні заходи
 
1 Соціально-педагогічний супровід навчально-виховного процесу. 
2 Налагодження зв’язків та співпраця з районним центром соціальної служби, організаціями, які надають соціальні послуги учнівській молоді. 
3 Співробітництво зі службою у справах неповнолітніх. Уточнення й обмін інформацією щодо учнів, схильних до правопорушень. 
4 Відвідування сімей учнів вдома та бесіди з батьками учнів, які пропускають уроки (схильних до правопорушень).   
5 Інформування про пільги та соціальний захист батьків пільгового контингенту. 
6 Складання актів обстежень, посередництво у наданні соціального захисту 
7 Тренінгове заняття з учнями « Мій друг».  
8 Співбесіди з опікунами дітей-сиріт, батьками з неповних сімей. 
9 Організація дозвілля учнів з числа незахищених категорій. 
 
Консультативні заходи
Робота з дітьми
 
1 Консультації з питань ознайомлення з внутрішнім розпорядком роботи ніколи та правилами для учнів. 
2 Індивідуальні консультації з обдарованими дітьми з метою активного залучення до розвитку та реалізації своїх здібностей.  
3 Проведення індивідуальних психологічних консультацій, бесід .Оновлення банку даних дітей, що стоять на ВШО. 
4 Профконсультаційна робота, побудова професійного плану з метою знаходження соціально бажаної сфери самовираження. 
5 Психологічна допомога дітям, які зазнають насильства з боку однолітків,батьків. 
6 Консультації з метою профілактики стресової поведінки під час зовнішнього тестування, екзаменів. 
7 Консультативна робота з метою надання інформації з різних областей знань за потребою учнів.
8 Консультативна   робота   за   потребою учнів 
9 Надання консультацій учням,   які   потрапили   в   складні життєві обставини 
10 Консультативна робота з дітьми учасників АТО 
 
Робота з батьками
 
1 Консультування батьків «Про причини труднощів адаптації і шляхи взаємодії в їх подоланні». 
2 Індивідуальні консультації батьків та учнів, які мають труднощі у виборі професії. 
3 Консультування з питань соціального захисту різних категорій дітей, багатодітних та малозабезпечених сімей. 
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Червень 2025  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
Архів записів
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2025