Головна | Реєстрація | Вхід | RSSНеділя, 15.06.2025, 03:12
Новобериславська гімназія 
Бериславської міської ради
Меню сайту
Категорії розділу
Рекомендації [3]
Наше опитування
Оцініть сайт
Всього відповідей: 25
Статистика

Онлайн всього: 3
Гостей: 3
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Соціально-психологічна служба » Рекомендації

Рекомендації щодо профілактики суїцидальної поведінки

РЕКОМЕНДАЦІЇ

ЩОДО ПРОФІЛАКТИКИ СУЇЦИДАЛЬНОЇ

ПОВЕДІНКИ

Відповідно до листа Міністерства освіти № 1/9-241 від 27.06.2001 р. першочерговою умовою попередження самогубств серед учнів є ретельне психолого-педагогічне виявлення дітей, чиї особистісні риси створюють підвищений ризик суїциду, індивідуальна робота з цією категорією дітей, розробка системи профілактичних заходів, широка просвітницька робота з сім ями.

Діти та підлітки, які перебувають у кризовому стані, потребують підтримки оточення, членів родини, педагогів, однодумців, психокорекцйної допомоги практичного психолога.

Для запобігання суїцидальній поведінці серед дітей та учнівської молоді необхідно створити в навчальних закладах атмосферу високої духовності, поваги до особистості та її внутрішнього світу, виявити дітей з ознаками емоційних розладів як можливої групи ризику, проводити бесіди та консультації з батьками, діти яких мають труднощі у навчанні, у поведінці та ознаки емоційних розладів, здійснювати психологічну просвіту вчителів та батьків тощо.

У загальноосвітніх навчальних закладах доцільно створювати інформаційні куточки, де вказано номери телефонів довіри, адреси, режим роботи підліткових лікарів, шкільних психологів, соціальних педагогів, юристів, центрів соціальної адаптації та соціальної роботи з молоддю.

Український науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи для науково-методичного забезпечення відвернення суїцидальної поведінки серед дітей та учнівської молоді загальноосвітніх навчальних закладів рекомендує практичним психологам і соціальним педагогам такі профілактичні та психокорекційні заходи:

1 Виявлення дітей групи суїцидального ризику, в яких є труднощі у навчанні, у поведінці та ознаки емоційних розладів, що передбачає:

  • бесіди з класними керівниками та педагогічними працівниками;
  • спостереження в класах;
  • тестування, соціометричні дослідження, аналіз анкет школярів;
  • бесіди і консультації з батьками, діти яких мають труднощі в поведінці та ознаки емоційних розладів.

2.        Визначення причин труднощів учнів групи суїцидального ризику, що можливе через:

  • індивідуальне обстеження дітей під час бесіди, тестування, інтерв'ю;
  • функціональний аналіз проблем дитини, виявлення головних причин, які зумовлюють її труднощі;
  • визначення типу групи суїцидального ризику та рівня небезпеки.

3.      Можливі шляхи подолання труднощів:

  • переадресування до спеціалістів — дитячого психоневролога, психотерапевта, у соціальні служби для молоді;
  • індивідуальна чи групова психолого-педагогічна корекція;
  • робота психолога з сім'єю: рекомендації щодо перебудови сімейних стосунків, зміни стилю виховання;
  • рекомендації учителям про вибір індивідуального педагогічного стилю спілкування з конкретною дитиною;
  • зниження вимог до виконання навчальної програми;
  • тимчасовий перехід на індивідуальну форму навчання;
  • зміна дитячого колективу;
  • переведення до іншого вчителя;
  • заохочення до позашкільної діяльності, створення «ситуацій успіху»;
  • допомога сім'ї від вихователів, соціальних педагогів, фахівців з охорони дитинства (у крайньому разі — клопотання про позбавлення батьківських прав).

4.      Психологічна просвіта учителів та батьків передбачає:

•          психолого-педагогічні семінари «Емоційні розлади у дітей», «Фактори, які впливають на суїцидальну поведінку в дитячому та підлітковому віці», «Як допомогти при загрозі суїциду» тощо;

•          виступи на батьківських зборах, батьківських університетах, де в узагальненому вигляді повідомляють дані, отримані в результаті психологічного дослідження, пропонують рекомендації для поліпшення емоційного клімату в родині, розказують про відвернення та корекцію дитячих емоційних розладів, про профілактику суїциду; на індивідуальні консультації запрошують батьків дітей із групи суїцидального ризику.

5.      Робота з педагогічним колективом навчального закладу:

  • регулярно здійснюються психолого-педагогічні консиліуми чи спеціальні педради, присвячені профілактиці суїцидів; під час підготовки до педрад проводиться вивчення психологічного клімату в учнівських колективах, розподіл ролей, виявлення учнів, які мають статус лідерів чи відторгнутих;
  • організовуються бесіди та консультації з педагогами за результатами тестувань, спостережень; формуються рекомендації з вибору адекватних методів педагогічного впливу на окремих учнів і на клас загалом;
  • при потребі проводяться педагогічні консиліуми по окремих учнях із групи суїцидального ризику;
  • розробляються заходи з надання допомоги «важким» дітям із соціально неблагополучних сімей.

6.      Психокорекційні заходи з учнями із груп суїцидального ризику:

  • створюються групи психологічної корекції, тренінгові групи для дітей, схильних до емоційних розладів;
  • проводяться групові та індивідуальні консультації з учнями;
  • кризові ситуації розглядаються у колективі класу.

•       застосовуються окремі елементи соціально-психологічного тренінгу з групою учнів чи з класом.

7.      Робота з батьками:

  • виступи на батьківських зборах;
  • зустрічі з сім'єю;
  • індивідуальні консультації, рекомендації з налагодження дитячо-батьківських стосунків, зміни у разі необхідності стилю виховання, переадресування до інших спеціалістів.
  •  

РЕКОМЕНДАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНИМ  ПРАЦІВНИКАМ ЩОДО ПОПЕРЕДЖЕННЯ ПОТЕНЦІЙНОГО СУЇЦИДУ

 Педагогічним працівникам спеціалісти рекомендують у випадку виникнення ознак суїцидальної поведінки в учнів здійснювати такі види допомоги:

 Підбирайте ключі до розгадки суїциду;

Сприймайте суїцидента як особистість

Налагоджуйте турботливі стосунки

Не залишайте людину одну у випадку високого суїцидального ризику;

Звертайтеся по допомогу до спеціалістів;

Важливо якомога довше зберігати турботу й підтримку учня;

Використовуйте засоби піднесення цінності особистості дитини, її життя.

Ці заходи стануть ефективнішими, якщо учні довіряють керівнику навчального закладу, класному керівнику, куратору групи, викладачеві, знають, що і н ніколи не зраджував дитину і не зрадить у кризовій ситуації. Особливо це стосується практичного психолога — йому слід чітко дотримуватися «Етичного кодексу психолога», адже саме це забезпечить довіру учнів у критичний для них час.

Категорія: Рекомендації | Додав: maksimka9112007 (18.03.2017)
Переглядів: 794 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2025